Blog Detail

Jóga áldásos hatásai

Selmeci Csongor 2021. május 13. 0 comments 0

 

   Jógaórákon átmozgatjuk az egész testünket. Olyan gyakorlatokat végzünk, melyek nem jellemzőek más mozgásformákra.

   A jóga gyakorlatai Fokozzák az anyagcserét, mivel a sok gerinccsavaró, előre/oldalra- hajlító ászana és fordított testhelyzet nyomással stimulálja belső szerveinket, amiknek ezáltal javul a vérellátása, jobban tudnak ‘dolgozni’, így a méregtelenítésből is jobban ki tudják venni a részüket (pl. máj, vese).

 

   Az ilyen jellegű mozgással a belső szervek közötti zsigeri zsírszövetet is jelentősen csökkenteni tudjuk, ami azért lényeges, mert ezekben a szövetekben is lerakódnak a méreganyagok.

 

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Selmeciné Bogdán Ágota

Jobb oldalt látható a szélfútta fa helyzet. Oldaltól függően eltérő hatással van a belső szerveinkre.

A képen látható helyzetben préseli a a lépet, a bal oldali vesét és a béltraktus bal oldalát.

Ahol préselünk, ott a sejtek közötti térből kinyomjuk a pangó folyadékot. Ahogy áthajolunk ebből a helyzetből a jobb oldalunkra, az addig préselt részek megnyúlnak és megnyílnak, a sejt közötti tér friss folyadékkal (vér, nyirok) telik meg. 

Jobb oldalunk felé végezve préseljük a májunk, jobb vesénk, vékony és vastagbelünk. Amint áthajolunk, ezek a területek nyílnak meg, és frissülhetnek fel.

Megfelelően felépített jógaórán az összes belső szervünk megkapja azt a stimulációt, amire a hétköznapokban oly nagy szüksége lenne. 

Érdemes belegondolni, hogy régen, amikor főként fizikai munkát végeztek az emberek, nem tudatosan, de karban tartották önmaguk, és a szerveik. 
Ma az ülő életmód jellemző ránk… Ülve dolgozunk, közlekedünk, szórakozunk.

Mindezt nagyszerűen ellensúlyozza a jóga!

 

 

Mire számíthatunk ha jógázunk?

   A rendszeres gyakorlással ezek a gyakorlatok könnyebbé válnak. Érezni fogjuk, hogy tónusosabbak lesznek az izmaink, az ízületeink erősödnek, és olyan tartományban is használni tudjuk őket, melyek korábban problémát jelentettek. Egyre magabiztosabbak leszünk azzal, hogy elsőre nehéznek, kicsavartnak tűnő helyzeteket is meg tudunk tartani. Ezzel nő az önbizalmunk, így javul a mentális egészségünk.

Barnóczky Eszti


Viczián Zoli

 

 

 

 

 

 

 

 

   A jóga olyan életmódot nyújt, amellyel a szív életünk végéig megőrizheti optimális állapotát, illetve enyhíthető a szív túlerőltetése, vagy már kialakult betegsége.

   A relaxáció alapvető fontosságú a jóga életvitel részeként. Fokozatosan békét, stabilitást, és megnövekedett tudatosságot hoz olyan emberek életébe is, akik félelem, bizonytalanság és érzelmi hullámvasutak által gerjesztett feszültség csapdájában kerülnek. A relaxáció változásokat generál mind a testben, mind az elmében. A testhőmérséklet, az anyagcsere, az hormon rendszer működése gyökeres, spontán változáson megy keresztül, az elme mélyen ellazul, a szív pedig nagyon-nagyon csendessé válik. A szív megtelik örömmel, mintha valami hatalmas tehertől szabadult volna meg. 

Kategóriák